3060601306 |
Treball Cooperatiu II. De la teoria a la pràctica |
2019-2020 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2019 - 30/1/2020 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Antoni Gaudí |
|
av. Parc de Can Mercader,6 (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat V
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La metodologia de treball cooperatiu promou la interacció entre iguals a l’hora d’aprendre, potenciant el paper actiu de l’alumnat, desenvolupant la seva autonomia, les seves habilitats de comunicació i de relació així com facilita situacions d’educació en valors (respectar les opinions dels altres, aprendre a escoltar, ajudar i compartir, etc.).
Considerem que, a partir de la incorporació de la metodologia de treball cooperatiu a les nostres aules, els i les alumnes mostraran més motivació i implicació a l’hora d’aprendre, afavorint l’autoregulació dels aprenentatges i el desenvolupament de les competències.
|
| |
Objectius |
- Promoure un canvi de metodologia a l’escola, que permeti una millor atenció a la diversitat i afavoreixi el desenvolupament competencial de tot l’alumnat.
-Introduir la metodologia de treball cooperatiu a les nostres aules, per tal de fomentar els valors que permeten el respecte i la convivència al centre.
|
| |
Continguts |
-Àmbits del treball cooperatiu: Importància de la cohesió de grup, treball en equip com a recurs per ensenyar i com a contingut.
-Organització de l’aula.
-Distribució de l’alumnat en grups heterogenis de base i altres agrupacions.
-Organització del grup: Objectius, càrrecs i pla d’equip.
-El mestre. Canvi de rol: dinamitzador, coordinador, guia…
-Tècniques d’aprenentatge cooperatiu simples.
-Tècniques d’aprenentatge cooperatiu complexes.
-Comparació unitat didàctica estructurada de forma individualista i cooperativa.
-Tècniques de cohesió de grup.
-Com programar fent ús de la metodologia de treball cooperatiu.
-L’avaluació: un recurs més que ens ajuda a aprendre. Avaluació formativa i avaluació formadora: Estratègies i instruments.
|
| |
Avaluació |
- Creació de propostes pràctiques per organitzar i afavorir el treball cooperatiu a l'aula.
- Participació activa a les sessions
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions presencials i presentació de les propostes d'activitats per els altres requisits.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de l'escola Antoni Gaudí de Cornellà de Llobregat
|
| |
E-mail |
crp-cornella@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
17/10/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
24/10/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
07/11/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
14/11/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
21/11/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
28/11/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dijous |
05/12/2019 |
1700 |
1900 |
Sessió 8 |
dijous |
12/12/2019 |
1700 |
1900 |
|
| |